Робота практичного психолога

      ТАРАСЕВИЧ ТЕТЯНА ОЛЕКСАНДРІВНА

Спеціаліст ІІ категорії
Педагогічний стаж роботи – 7 років

Напрями роботи практичного психолога:

  • Діагностична робота з дітьми
  • Діагностична робота з педагогами та батьками
  • Корекційно-відновлювальна та розвивальна робота з дітьми.
  • Консультативна робота з педагогами та батьками.
  • Просвітницька робота з педагогами та батьками.
  • Організаційно- методична робота .

Програми, затверджені ЦППО, які використовуються
практичним психологом в роботі:

⦁ Програма корекційно-відновлювальних занять для індивідуальної роботи з дітьми із ЗНМ (загальним недорозвитком мовлення )(укладач – Коханюк Н.Б.).
⦁ Формування психологічної готовності дітей до  навчання в школі за програмою «Пригоди майбутніх першокласників» (укладач – Тимошенко Г.В.).
⦁ Розвиток пізнавальних процесів за програмою «Вчуся, граюсь, розвиваюсь» (укладач – Хотей К.В.).
⦁ «Розвиток пізнавальної сфери дошкільників» Корекційно-відновлювальна  та розвивальна програма занять для дітей середнього дошкільного віку (укладач – Дмитрюк О.С).
⦁ Корекційно-розвивальна програма з формування емоційної компетентності дітей 4-5 років  «Чарівний світ емоцій» (укладач – Сімак О.І.).
⦁ «Крок до спілкування» Корекційно-розвивальна програма з розвитку комунікативних умінь та формування навичок позитивного спілкування для дітей 5-6 років (укладач – Федорук Л.В.).

Поради психолога стосовно адаптації дитини до дитячого садочка

У всіх батьків рано чи пізно настає період, коли їхня дитинка підросла і має йти до дитячого садочка. Це хвилюючий момент як для батьків, так і для дітей. Початок відвідин дитиною дошкільного навчального закладу є новим етапом у її житті та періодом адаптації, тому краще підготуватися заздалегідь, бо часом адаптація до умов садочка минає дуже болісно.Адаптаційний період – серйозне випробування для малюків 2-3 років життя. Спричинені адаптацією стресові реакції надовго порушують емоційний стан малюка.

Як перевірити готовність дитини до школ

Що насправді необхідно дитині для початку навчання, а що не таке важливе? Складники шкільної готовності:

Дитина готова до школи, якщо:

  1. Її багато що цікавить, вона ставить запитання.
  2. Любить робити щось, може зайняти себе сама.
  3. Їй цікаво пізнавати нове.
  4. Вона робить висновки й умовиводи.
  5. Вона просить читати їй книжки й уважно слухає їх.
  6. Може спокійно почекати деякий час.
  7. Може цілеспрямовано йти до своєї мети.
  8. Дитину цікавить школа, вона хоче піти туди.
  9. Дитина легко встановлює контакт і нормально спілкується з іншими людьми.
  10. Грає в ігри за правилами, дотримується встановлених правил.
  11. Досить фізично розвинена, спритна.
  12. Має повністю сформовані навички самообслуговування.

Дитина не готова до школи, якщо:

  1. Має серйозні логопедичні проблеми, які не розв’язали раніше (рекомендується консультація логопеда).
  2. Дитина часто хворіє (шкільне навчання бажано починати ближче до 7 років).
  3. Дитина завжди надає перевагу грі, навчальна діяльність її зовсім не приваблює.
  4. Психічні процеси (пам’ять, увага, мислення, вольові якості) не сформовані досить, щоби дитина могла витримувати навчальне навантаження*.
  5. Дитина має проблемну поведінку – агресивна, занадто тривожна, не дотримується правил поведінки тощо (рекомендується консультація психолога).
  6. Будь-які хронічні захворювання, стреси (розлучення батьків, госпіталізації дитини, втрата близьких) у дошкільному віці – це привід подумати про початок шкільного навчання ближче до 7 років.
    За допомогою фахівців і за підтримки батьків дитина впорається та після дошкільної підготовки буде готова сісти за парту, задоволена та зацікавлена у навчанні.